Sunday 22 June 2014

SET BERSALIN SHAKLEE TERBAIK - BETUL KE SHAKLEE BAGUS UNTUK IBU BERPANTANG

Set Bersalin Shaklee betulkah bagus? Betulkah boleh Banyakkan susu ibu? Betulkah Set Bersalin Shaklee bantu ibu berpantang pembedahan sembuh dengan cepat?

Itulah persoalan yang banyak kami terima tentang Set Bersalin Shaklee.

Dan yang pastinya kawan-kawan juga mesti sedang mencari jawapannya. Betul?

Dalam artikel ini anda akan mendapat 7 info penting ini :


  • Set bersalin yang baik boleh digunakan untuk bersalin normal dan pembedahan.
  • Bukan Jamu - Selamat untuk ibu menyusu
  • Kelebihan Set Shaklee, 100% semulajadi, ada sijil halal dan mudah digunakan.
  • Harga Set Bersalin Shaklee
  • Harga Set Bersalin Shaklee Jika Berdaftar sebagai Ahli Shaklee
  • Waktu terbaik makan Set Bersalin Shaklee - serta merta lepas bersalin
  • Cara Makan Set Berpantang Ni Macam Mana? KLIK untuk Cara Pemakanan Terbaik Set Bersalin

Banyak lagi kelebihan Set Bersalin Shaklee untuk manfaat kesihatan ibu dan anak. Insyaallah kita akan ulas di masa akan datang.

Selain tu kami juga bagi info best meletup ini untuk anda :

1. Bagaimana Memilih Set Bersalin Terbaik?
2. Review Ikhlas Set Bersalin Shaklee
3. Harga Set Mampu Milik Shaklee. Cara Dapat kelebihan dan Daftar sebagai ahli Shaklee
4. Testimoni Ibu Berpantang yang gembira Dengan Set Ini

Ok, mesti anda tertanya..Bagaimana Memilih Set Bersalin Terbaik?

Terlalu banyak produk yang terdapat diluar sana yang menjanjikan 1001 kelebihan. Macam Mana Nak Beli Set Bersalin Terbaik?

Saya pasti ramai yang menhadapi masalah dalam memilih The Best Product for Confinement. Banyak faktor yang perlu dititikberatkan dalam memilih Produk Bersalin yang Bersesuaian.
Sudah pasti kita mahukan yang terbaik untuk kesihatan diri dan anak yang dilahirkan kelak.
Perasaan letih, penat , stress dan kesakitan semasa bersalin sekiranya tidak ditangani dengan baik akan memberi kesan mudarat jangka panjang kepada kesihatan kita.

Saya telah banyak mendengar keluhan ibu-ibu yang melahirkan. Jom kita dengar keluhan ibu ini:

"Kekurangan pengalaman dan ilmu menjadikan kami banyak melakukan kesilapan semasa proses pantang. Salah satu contohnya adalah Susu badan yang dihasilkan tidak berterusan dan kuantitinya sedikit.
Pada masa itu, susah juga nak buat pilihan. Sebab banyak sangat testimoni produk set bersalin, semua claim bagus. Lepas shortlist beberapa set yang dirasakan bagus.
Kemudian masuk pula faktor kedua, soal harga. Masa ni saya ada masukkan set bersalin keluaran tempatan (brand tak yah sebutlah ya) dan yang moden buatan orang putih.
Semangat nak tolong produk buatan orang islam ada, harga pun lebih kurang je. Masa tu bajet dalam RM500.
Kalaulah saya tahu yang harga set bersalin shaklee premium dalam lingkungan tersebut, pasti saya dah beli.
Masa tu pun orang belum kenal sangat dengan produk Shaklee ni, tapi tak pelah. Semua ni pengajaran. saya terpaksa lalui kepahitan dan kelesuan semasa confinement (pantang).
Sebab tu atas niat berkongsi dengan kawan kawan semua, saya coretkan disini. Tak dinafikan kita ada bajet yang terhad.
Tapi terus terang saya katakan, Harga Set Bersalin Shaklee Jimat dan Berbaloi sangat dengan kualitinya.
Badan terasa lebih bertenaga, muka kembali merah dan kelihatan bermaya, langkah kembali deras dan berjaga malam untuk menyusukan anak tidak memenatkan.
Suami pun lebih gembira dengan perubahan positif ni. Siapalah suka isteri tak sihat. Suami suami mesti sayang buah hati masing masing kan.
Memang lainlah pengalaman berpantang dengan Set Bersalin Shaklee.
Bukan saya seorang je yang cakap, ramai kawan saya dah dapat manfaat dan kebaikan menggunakan set pantang shaklee"

Review Set Bersalin Shaklee

Review ini saya ambil daripada cerita kawan saya yang telah mengambil Set Bersalin Shaklee Terbaik.
"Tubuh terasa lebih bertenaga dan ringan. Bagi kelahiran seterusnya kami merancang untuk menggunakan Set Bersalin Shaklee kerana testimony daripada rakan rakan sekeliling dan juga pembacaan internet.
Ada rakan saya yang berpantang tu tak seperti ibu berpantang pun. Cergas macam biasa semasa mendengar khabarnya. Memang bagus, tak putus putus pujian meniti dibibir
Ibu ibu boleh search di google. Rata rata penggunanya amat berpuas hati. Lebih lebih lagi mereka yang pernah melalui saat sukar melahirkan anak dengan cara caeser.
Luka jahitan dan kesakitan yang dialami membuatkan sesetengah dari kita trauma untuk bersalin kembali."

Harga Set Bersalin Shaklee

Bila sebut tentang harga mesti ramai yang berkira kira berbaloi atau tidak. Dari carian yang saya lakukan, harga runcit bagi set bersalin ni macam ni.









Mahal?

TUNGGU DULU. Jom jadi ahli? Ya.. banyak kelebihannya

Jika anda mahukan manfaat dan kelebihan penuh, ada 2 pilihan:


  1. Mendaftar sebagai ahli. . Boleh jadi sumber pendapatan juga. Mana la tau ada kawan nak kirim. Untuk maklumat lanjut KLIK Macam Mana Nak Jadi Ahli Shaklee. 
  2. Atau pun hubungi saya. PM saya sekarang, untuk cara jadi ahli dan mendapat keistimewaan penuh.

Testimoni Set Berpantang Shaklee

Ramai yang berpuas hati dengan produk ni. Saya berikan beberapa testimoni set bersalin shaklee dari pelanggan untuk rujukan mommies semua 










Haaa...best kan Set Bersalin Shaklee ni? :)

Jom kita tengok pulak apa yang ada dalam setiap vitamin untuk Set Bersalin Shaklee Terbaik ni.

1) Vitamin B Complex dengan Asid Folik


Peranan B Complex Shaklee dalam set ini berfungsi sebagai Anti Stress pada ibu berpantang.
Ibu menjadi lebih tenang bila mereka mengamalkan pengambilan B Complex selepas proses kelahiran. B Complex juga membantu tubuh menghasilkan sel darah merah baru selepas kehilangan banyak darah semasa melahirkan.

Bagaimana B Complex dapat bantu menenangkan ibu?

 Ini apabila sel darah merah yang mencukupi membantu tubuh mengangkut oksigen dan makanan ke seluruh tubuh supaya lebih bertenaga.

Anda tentunya tahu kan, bahawa tersangatlah penting untuk Ibu Berpantang Berada Dalam Keadaan Tenang. Waktu berpantang dianggap sebagai crucial time kerana inilah waktunya para ibu perlu menjaga diri dari setiap aspek. Kalau tak...ada kes-kes ibu menghadapi masalah meroyan. Disebabkan oleh emosi yang tak terjagalah kejadian ni terjadi 

Keadaan tubuh ibu selepas bersalin yang kesakitan memberi kesan langsung kepada mental.
Ibu ibu yang meroyan semasa tempoh pantang akan mengalami keadaan tekanan perasaan kerana tidak mampu melakukan aktiviti normal seperti biasa dan tanpa bantuan orang lain.
Pada waktu inilah peranan suami dan ahli keluarga amat diperlukan supaya ibu yang penat dan kelesuan berasa lebih selesa dengan bantuan yang diberikan. Penting kan Peranan B Complex dalam Set Bersalin Shaklee?

Selain untuk mnenangkan para ibu, vitamin B juga membantu mencantikkan kulit dari dalam.
Memang best Set ibu bersalin shaklee kan?kan?kan? :)


2) Vitamin C







Saya percaya yang ramai antara kita yang waktu pada berpantang, mereka dijaga oleh ahli keluarga yang masih berpegang kepada amalan tradisi.

Dalam family ini juga, ada yang kuat peganagn mereka tentang makanan yang perlu dielakkan, dan ada yang tidak tahu apa yang perlu dan tak boleh disentuh oleh ibu-ibu berpantang ni.

Seperti yang saya dah sebutkan tadi, waktu berpantang adalah waktu yang sangat kritikal. Emosi perlu dijaga dengan baik, begitu juga makanan.

Kadang-kadang, ada keadaan di mana ibu yang berpantang ni terlalu disekat makanannya sehinggakan nutrien yang diperlukan oleh badan mereka sewaktu dalam proses 'recovery' tak dapat diserap.

Ok, apa pulak khasiat Vitamin C dalam Set Bersalin Shaklee Terbaik?

Vitamin C membantu tubuh melawan penyakit kerana ia meningkatkan daya tahan tubuh.
Kalau anda nak tahu, sebiji tablet Vitamin C dari Set Shaklee bersamaan dengan 7biji oren. Banyak kan? Kalau kita nak khasiat yang ada dalam Vitamin C Shaklee dan disuruh makan 7 biji oren tiap hari, mesti pening kepala. kan?

Selain itu, vitamin c juga membantu penyembuhan luka jahitan (samada daripada pembedahan caeser Czer (aka Cesarean) atau normal) dan memullih tisu yang rosak selepas bersalin.

Saya pasti ibu-ibu suka khasiat yang ini. Mana tak nya, kalau nak pergi ke toilet pun takut sakit sebab luka, mestilah kita nak luka kita cepat sembuh.

Selain itu, Vitamin C juga penting dalam membentuk kolagen dan penting dalam kecantikan kulit.
Vitamin C adalah sebahagian daripada Set Kecantikan Shaklee untuk memulihkan seri wajah dan kecantikan seorang wanita. Tidak kira samada selepas bersalin atau pun tidak. Anak-anak dara pun boleh ambil tau.

For your info, Vitamin C Shaklee juga adalah salah satu produk terlaris dalam Shaklee. Pern ah satu ketika, Vitamin C ni kehabisan stok dan semua peminat Vitamin C ni perlu tunggu sampai setahun kurang lebih untuk dapatkan produk ni. Haa..ni bukan terlajak laris dah ni. Overdose laris Vitamin C Shaklee ni :D

Saya pasti, ibu-ibu yang ada di sini semuanya supermom. Anda mempunyai kerjaya/ surirumah/mempunyai bisnes, perlu menguruskan anak-anak, suami, dan menggalas tanggungjawab yang lain. Jadi, anda perlu pastikan badan anda mendapat khasiat Vitamin C yang secukupnya.

Pengambilan vitamin c yang mencukupi dapat membantu untuk lebih sihat dan kuat menggalas tanggunjawab mendidik anak, melayan suai, menguruskan rumah tangga dan sebagai wanita bekerjaya.

3) Vitalea / Multivitamin Dengan Zat Besi





Lanjutan dari Vitamin C, Produk Vitalea melengkapkan keperluan vitamin harian kita dengan membekalkan 23 jenis mineral dan vitamin yang diperlukan oleh sistem tubuh untuk kembali beroperasi dengan nutrient yang diperlukan.

Antara mineral yang penting dalam Vitalea Shaklee ni adalah zat besi, iaitu komponen penting pembentukan sel darah merah yang berkualiti untuk membantu badan kita kembali cergas.Zat besi dan vitamin B complex dalam badan kita berfungsi untuk membentuk sel darah merah yang sihat.

Apakah kesan jika badan kita tak menerima cukup zat besi dan b complex? Kita akan kekurangan sel darah merah untuk angkut makanan dan oksigen. Penyakit ini dinamakan anemia. Anemia akan menyebabkan kita lesu tak bermaya dan pucat.

Saya mempunyai pengalaman menghadiri  kelas nutrisi, dan apa yang pakar nutrisi ada berpesan semasa kami menghadiri kelas nutrisi adalah, antara punca berlaku keguguran bayi didalam kandungan adalah kekurangan zat besi.

Selain itu, HB atau bacaan hemoglobin dalam darah menjadi rendah dan darah cair. Ambil perhatian ya kawan kawan. Kami harap kandungan dan anda mendapat nutrien secukupnya.

Takut kan? Jadi saya rasa eloklah kita mengambil langkah pencegahan sebelum perkara yang kita tak ingini berlaku. Selepas berusaha, berdoa dan bertawakallah. Semoga Allah makbulkan doa kita. 

4) Zink



Tahukah anda, Kurma mengandungi pelbagai zat dan mineral diperlukan tubuh.

Dalam kisah Ibu Nabi Isa as, Siti Maryam yang sedang sarat dan bakal melahirkan anak telah diceritakan didalam al quran, iaitu apabila Siti Maryam telah menepuk batang pohon kurma dan makan buahnya.

Daripada kisah ini, kita boleh ambil contoh dan menjadikannya teladan. Ibu yang bakal bersalin digalakkan makan kurma untuk memudahkan proses kelahiran.

Jadi, apakah signifikan Zink Shaklee dan kurma tadi dalam Set Betsalin Shaklee Terbaik ni? :)

Kaitan yang ada dalam kisah tadi dan [produk yang saya perkenalkan ini adalah, Zink memang banyak terdapat didalam kurma selain dari sumber ikan haruan.

Zink penting dalam membaiki luka pembedahan dan dalaman disamping membantu anak yang disusukan mendapat bekalan zink melalui penyusuan badan secara tidak langsung.
Pada minggu pertama bersalin, anda bukan sahaja akan kurang masa untuk makan, bahkan terpaksa bersengkang mata menjaga si manja apabila anda perlu menukar lambat dan memberi susu  kepada anak anda.Semua ini perlukan ketahanan fizikal dan mental yang rapi.

Khasiat zink yang saya nyatakan tadi adalah khas untuk para ibu. Tapi anda jangan tak tahu..zink juga baik untuk kaumk lelaki/suami/bapa.Bagi lelaki pula, zink berfungsi meningkatkan kesuburan mereka. Ia dapat menjadikan sperma lebih berkualiti dan meninggikan peluang mendapat anak.

Zink complex terdapat dalam Set Kesuburan Shaklee. Vivix Shaklee juga sesuai untuk kesuburan. Jadi, Bagi mereka yang sudah lama berumah tangga dan masih belum dikurniakan cahaya mata, ini mungkin penyelesaiannya.

Sekian sahaja cerita saya tentang Set Bersalin Shaklee Terbaik. Anda boleh pilih di antara set asas, extra, atau premium mengikut bajet anda. Insyaallah, walaupun dengan set asas, ia sangat membantu.

Dengan pembelian vitamin Shaklee dengan saya, anda layak mendapat konsultasi percuma dan servis pelanggan yang terbaik :)


Anda boleh mengisi form yang disediakan di sini, atau jika anda hendak mendapat konsultasi percuma dari saya, anda boleh hubungi:





No comments:

Post a Comment