Thursday 29 May 2014

VITAMIN TERBAIK UNTUK PESAKIT JANTUNG

Penyakit jantung bukanlah satu penyakit yang asing lagi bagi rakyat Malaysia kerana penyakit ini tergolong dalam pembunuh nombor satu di Malaysia selain kanser dan penyakit kronik lain. Tahukah anda pada zaman ini, 1:3 orang dewasa meninggal kerana penyakit jantung? Menakutkan,bukan? Lebih menakutkan apabila penyakit ini tidak memilih golongan yang berusia sahaja untuk diserang malah golongan muda juga berisiko tinggi untuk mempunyai kolestrol tinggi.



Antara punca penyakit jantung ini adalah:

Kurang bersenam

Salah satu sebab mengapa ramai rakyat Malaysia kurang bersenam sekarang adalah kerana kepesatan ekonomi dan pembangunan pesat sosioekonomi. Perkara-perkara yang disebutkan secara tak langsung mengubah gaya hidup seseorang. Pergi kerja awal pagi, pulang kerja lewat malam...saya pasti ramai yang mengalami situasi ini terutamanya penduduk bandar.


Tidak mengawal pemakanan

Malaysia memang kaya dengan pelbagai jenis makanan tradisi yang amat sedap. Nasi lemak kita boleh nikmati pada waktu pagi. Gulai lemak daging salai kita boleh makan pada waktu tenghari. Nasi goreng, tomyam dan pelbagai lagi juadah boleh kita nikmati pada waktu malam. Belum lagi saya senaraikan rangkaian restoren fast food yang memang dah bercambah macam cendawan. Jadi...mampukah semua dari kita menahan godaan dari makan makanan yang sedap-sedap ni? Fenomena di negara ini yang saya tengok, kebanyakannya macam ni...

makan ikut selera --> badan makin bertambah besar --> 'ooooppss...dah gemuk. kena exercise ni' 

-->exercise 2,3 hari --> em..penatlah/bz lah, tak ada masa lah --> bukak internet, cari ubat kurus 

murah/tak diluluskan KKM -->naik ambulance, duduk dalam ward.

Saya pasti anda pernah lihat keadaan ni. Sebab terlalu banyak berlaku. 

Kalau kita rujuk doktor dan sesiapa yang pakar dalam bidang kesihatan, mungkin mereka menyarankan untuk kita kawal kalori yang diambil setiap hari. Tapi...dengan keadaan kita yang penat bekerja, bila balik ke rumah perlu menguruskan rumah tangga pula, sempat kah kita nak 'observe' kalori di dalam setiap makanan. Selain tiu, di kala Hari Raya menjengah, mampukah kita menolak pelawaan orang yang bersusah payah menjamu kita dengan juadah yang mereka sediakan? Kalau satu rumah hidangkan sepinggan pulut, lawat 3 ke 4 buah rumah, adakah tak melebihi kalori yang kita ambil pada hari tu?


 
                                
                                      Antara makanan di Malaysia. Tengok je dah terliur, macam mana nak tahan makan?



Merokok

Umum tahu yang merokok ni dah tak asing dalam negara kita. Di mana-mana sahaja kita boleh jumpa orang yang merokok. Merokok ni bahaya...tapi pada sesetengah, mereka menghadapi kesukaran untuk berhenti. Ada yang berhenti sekejap, lepas tu hisap balik sebab pressure dari kawan-kawan. Ada yang dah ketagih, dan ada pula yang memilih merokok sebagai gaya hidup. Dalam entry ni saya dah share macam mana untuk berhenti merokok dengan mudah, tanpa withdrawal symptom insyaallah.


Jadi, pada saat anda baca ayat ni, anda dah tahu apa sebab penyakit jantung kan? Ok, berdasarkan sebab-sebab yang sayang list tadi, anda rasa apa yang sesuai untuk kita buat supaya kita dapat kurangkan kadar penghidap penyakit jantung ni?

Saya yakin agak sukar bagi kita untuk menjadi terlalu memilih dalam bab makan, kecuali kita mempunyai masa yang cukup dan tenaga yang banyak untuk masak setiap hari, setiap kali waktu makan.









So, apa solution yang ada? Apakah Supplement Terbaik untuk Pesakit Jantung?

Alhamdulillah bulan depan, atau lebih tepat lagi minggu depan, Shaklee akan melancarkan satu produk yang sangat hebat untuk bantu kita semua sihat di samping kita dapat nikmati makanan Malaysia yang memang bombastic ni.



Phytocol-ST ni mengandungi fitosterol. 80 kajian telah dilakukan, membuktikan yang fitosterol ni memang bagus untuk menghalang penyerapan kolestrol dalam salur darah (yang menjadi punca utama pesakit diserang).  Phytocol-ST bertindak dengan menghalang kolestrol daripada diserap oleh badan. Ia akan menjadi benteng kepada badan kita yang lazimnya akan menyerap kolestrol daripada makanan yang kita ambil. Proses memblok kolestrol ini berlaku di bahagian usus manusia. Produk ini sangatlah hebat kerana ia mampu menyekat 80% kolestrol daripada diserap, dan ini menjadikan ia lebih baik daripada beta glucan yang terkandung dalam oat. 


Jika anda ambil supplement ini, anda boleh makan makanan yang anda gemari tanpa ragu-ragu dan mempunyai perasaan takut-takut nak makan, kerana Phytocol-ST akan menjalankan tugasnya untuk menyekat penyerapan kolestrol. Ini akan pada akhirnya menjadikan anda sihat, dan sekaligus dapat bantu dalam penurunan jumlah pesakit jantung di Malaysia.


Inilah Supplement Terbaik untuk Pesakit Jantung, yang halal, bersih, dan berkualiti.



Video ini menggambarkan bagaimana kolestrol menyumbat pembuluh darah dan menyebabkan penyakit-penyakit yang kronik. Cuba tengok betapa bahayanya keadaan kita jika kita makan makanan yang tinggi kolestrol.




Jadi, walaupun kita mempunyai gaya hidup yang super duper busy, dengan pengambilan Phytocol-ST, anda masih mempunyai kehidupan yang sihat.


Insyaallah dengan keyakinan dan usaha, kita dapat mengelak diri daripada menjadi salah seorang mangsa.

Dalam post yang seterusnya, insyaallah saya akan kongsikan tentang bagaimana LDL dan HDL bergerak di dalam tubuh kita.



Untuk mendapat konsultasi eksklusif dari saya, anda boleh hubungi;




No comments:

Post a Comment