Tuesday 6 January 2015

PENGEDAR SHAKLEE IPOH

Assalamualaikum semua, dan apa khabar.

Hari ni saja nak cerita tentang penghijrahan saya dari bandar besar ke bandar kecil.

Saya dah menetap di bandar besar, ibu negara, Kuala Lumpur lebih 10 tahun dah. Rasa dah sebati KL tu dengan jiwa heheh. Dari zaman sekolah sampailah kerja selama 5 tahun, semuanya di KL. Kire perit jerih banyak di sana.

KL memang terkenal dengan traffic jam, sibuk, orang nak cepat and banyak lagilah yang menakutkan. Tapi saya suka duduk di KL sebab semuanya ada. Shopping mall tak payah cakaplah ada berapa kan. Boring pergi sini, boleh pergi sana. And banyak yang walking distance je. So, tak susah.




Kalau tak ada kereta di KL ni pun masih boleh survive sebab public transport memang banyak sebanyak banyaknye. Rapid KL tu kat semua tempat pun ada. To be honest, saya duduk di KL selepas 2 tahun bekerja pun masih tak ada kereta. Saya memang survive dengan naik tren sahaja.

Dengar macam susah? Tapi tak pun sebenarnya. Lagi jimat adalah saya rasa. Sebab bila ada kereta or transport sendiri ni langkah lagi panjang, tak gitu? hehe. Tapi sekarang ni pun MRT sedang dlm proses pembinaan. Dah ada MRT esok, insyaallah kurangla sesak kat jalan kot.

Tapi bak kata orang, setiap pertemuan ada perpisahan..boleh pakai ke peribahasa ni?huhu. After beberapa bulan lepas kahwin, rezeki dan tempat saya dah ditentukan tuhan untuk berada di Ipoh, bandar yang kecik sikit dari KL hihi. Memang ambik masa untuk adapt dengan surrounding baru, tapi Ipoh pun not bad.

Gambaq ceq atas pelamin, sempat posing lagi hehe


So, bertukarlah base saya sebagai pengedar dari KL ke Ipoh. Lepas ni hal-hal COD bukan di KL lagilah. So, siapa yang berada di Ipoh, jemput-jemputlah berShaklee dengan saya. COD adalah di sekitar Ipoh. Semoga nanti bertambahlah kawan Shaklee saya kat sini :)

         
                                                                                                                                                                                   

No comments:

Post a Comment